WIELKI KOPIENIEC NOSAL
Trasa łatwa i krótka. Ciekawa widokowo.
W Toporowej Cyrhli zaczynamy od restauracji „7 Kotów”, od której to udajemy się ulicą kilkadziesiąt metrów w kierunku Jaszczurówki. Tuż za lekkim zakrętem odbija stromo pod górę w lewo szlak zielony wraz z czerwonym wyprowadzając nas na małą polankę z chatką oscypkową. Możemy napotkać trochę błota. Dalej szlak zielony podąża lasem około pół godzinki aż do rozwidlenia ze szlakiem czerwonym. Tutaj zostawiamy trakt czerwony i zmierzamy zielonym wciąż leśną dróżką po ułożonych wapiennych kamieniach, które są bardzo śliskie.
Po dwudziestu minutach wyłania się Polanka pod Kopieńcem, skąd widać przepięknie prezentującą się Orlą Perć. Należy skręcić w prawo zielonym szlakiem. Trasa wiedzie stopniowo pod górę kamiennymi schodkami wśród krzewów i drzew, od czasu do czasu pojawiają się skałki, i tak około 20 minut spokojnego górskiego spaceru. Jesteśmy na Kopieńcu, widok cudowny, Giewont, Orla Perć, Żółta Turnia, Koszysta są w naszym zasięgu. Skałki dość strome i mało miejsca na szczycie.
Zejście zielonymi znakami w kierunku wschodnim do Polany pod Kopieńcem, dość strome, śliskie kamienie, około 15 minut. Na Polanie skręcamy w prawo nadal szlakiem zielonym, drogą leśną wiodącą w dół kamiennym szlakiem i po pół godzinie docieramy do Polany Olczyskiej, na której skręcamy w lewo szlakiem żółtym wspinając się schodkami i leśną ścieżką do Nosalowej Przełęczy, co zajmie nam około trzydziestu minut.
Z Przełęczy w prawo pod górę szlakiem zielonym stopniami skalnymi, bywa ślisko, szczególnie obok skałki, przy której przejście jest dość niewygodne, po 15 minutach jesteśmy na Nosalu. Trzeba uważać na przepaście. Zejście tym samym szlakiem około dwudziestu minut, schodki skalne i drewniane, poręcze, bardzo ślisko, dochodzimy do budki z biletami, droga się wyrównuje, po chwili jesteśmy na rozdrożu, skręcamy w prawo w ulicę Karłowicza, a następnie w prawo w Oswalda Balzera, by po godzinie dotrzeć do kościółka w Jaszczurówce. Warto po drodze skorzystać ze skrótu, który odbija w prawo tuż po skręcie do Doliny Olczyskiej.
(3 godziny 25 minut + odpoczynki)
Toporowa Cyrhla (zielony) Wielki Kopieniec 70 minut
Wielki Kopieniec
(zielony) Olczyska Polana 45minut
Olczyska Polana (żółty) Nosalowa Przełęcz 30minut
Nosalowa Przełęcz (zielony/droga) (przez Nosal) Jaszczurówka 60 minut
GALERIA FOTEK Z WYCIECZKI
obozy dla dzieci kolonie obozy letnie obozy dla dzieci
pod Kopieńcem
na Wielkim Kopieńcu na Wielkim Kopieńcu na Wielkim Kopieńcu
obozy w górach kolonie obozy górskie
na Nosalu
na Nosalu w Jaszczurówce

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.